Tomorrow's crowned heads

Tomorrow's crowned heads

tirsdag den 8. juli 2014

Røde læber!

Røde læber. Sexy? Smukt? No-go? Dét kommer helt an på, hvilke læber der er tale om - og om personen lige den dag kan bære rød læbestift. 
Kronprinsesse Mette-Marit er et godt eksempel på, at det er helheden der gør det. Første billede her, er taget samme dag; det første, mens læbestiften var frisk og ny - og hvis man spørger mig, absolut no-go! Det andet er taget senere samme dag, da læbestiften ligesom var ved at være "spist" - hvilket absolut klæder hende meget bedre!
Det var måske bare et uheldigt valg lige netop den dag, for på de næste billeder synes jeg faktisk de røde læber klæder den norske kronprinsesse.

Prinsesse Marie gik til Bruuns Bazaar-modeshow i 2011 helt i sort og med knald røde læber, og lignede en sand Hollywood-stjerne! Wauw! Thumbs up for dét valg.

Kronprinsesse Mary hed stadig Donaldson, her hvor hun står og ser enten spids eller nervøs ud, til en middag i 2003, hvor hun var nyforlovet med kronprins Frederik. Jeg er vild med kjolens smukke grønne farve, og synes egentlig også den røde læbestift er fin her - men dét var dengang....
Mary anno 2014: Den røde læbestift burde, efter min mening, smides så langt væk fra make-up samlingen på Amalienborg, som den overhovedet kan! (Hun kan jo give den til Marie) for i dag gør den absolut INTET GODT for vores ellers smukke kronprinsesse! 
På de her billeder ligner hun faktisk en dragqueen - og det er der jo ingen som helst grund til!!
- Ja, kassér du bare den læbestift, det mere naturelle er langt mere klædeligt!

Under deres besøg i USA i november sidste år, kørte prinsesse Letizia (nu dronning) det spanske señorita-look til en privat fest i Californien.... I like! 

Dronning Máxima kan slippe afsted med det meste - bestemt også med rød læbestift.

Marie-Chantal er nok den der allermest kører det helt naturelle og næsten nude-look, når det kommer til make-up. Normalt. - Og det skulle hun holde sig til, for røde læber trækker bestemt ikke år fra, på hendes dåbsattest! Tværtimod. Jeg synes virkelig hun ser meget, meget ældre ud her, end normalt.
And that's a shame!
Svigerinden, prinsesse Theodora skulle smide den røde læbestift ligeså langt væk - længere måske - som Mary... Den er totalt no-go til hendes tandkød, som jo altså er temmelig synligt, hvilket man bare ikke ser på samme måde når der er knapt så meget knald på læberne!
Charlene. Hmm....tja, igen en lidt blandet oplevelse, hvor det vist endnu engang bevises, at det er helheden og "how do I feel today" der gør om de røde læber klæder hende. Som udgangspunkt, synes jeg ikke de gør...men som med alle de andre jeg har ytret min læbestift-mening omkring i dette indlæg, så er det jo bare min personlige holdning og smag. Sådanne ting er jo (heldigvis) forskellige :-)

Jamen, Madeleine kan jo, ligesom Máxima, næsten slippe afsted med hvad som helst. 
- Absolut også røde læber!

Jeg ved godt at dronning Margrethe er en anden generation end prinsesserne herover, og at hun nok derfor har et andet forhold til den røde læbestift, for "det er sådan én jo. Rød." Men igen er der stoooor forskel på rød - og på sammensætningen. Jeg er STOLT af vores dygtige dronning, men jeg korser mig når jeg ser hende med det der guld tiara med matchede øreringene! (der i øvrigt matcher tænderne også, men......lalala) og så den der knald røde læbestift til et meget kridtet (her) ansigt! Nej, nej, NEJ, kære Margrethe. Don't do it!!!
Så er det turkise (yndlings) look altså bare klasser bedre. Trods alt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar