Tomorrow's crowned heads

Tomorrow's crowned heads

lørdag den 26. juli 2014

Prinsesse Madeleine & lille Snuffy

Prinsesse Madeleine står sammen med sin mor, dronning Silvia, i spidsen for velgørenhedsorganisationen Childhood Foundation, som nu lancerer en ny kampagne under titlen ”ThankYou”, der handler om at takke en person, der har gjort en forskel i ens barndom.

Den svenske prinsesse er på kampagnens hjemmeside den første til at dele en oplevelse fra barndommen, og den handler om dengang, hun som barn (i 1986) fik kaninen Snuffy: 


"Jeg er så heldig at have en masse skønne minder fra min barndom. Jeg husker den dag, jeg fik min helt egen kanin, som var det i går. Hun var hvid og blød og havde lange, brune ører. Det var kærlighed ved første blik, og jeg var meget lykkelig. Min mor forklarede, med sin ”nu skal du høre godt efter”-stemme: ”Med denne kanin har du også fået ansvar. Du er nødt til at tage dig af din kanin og elske og respektere hende.”

"Min mors ord fik stor betydning for mig, og jeg prøver stadig at behandle alle, jeg møder, dyr såvel som mennesker, med kærlighed og respekt. Hendes ord har været vigtige og er med at gøre mig til det menneske, jeg er i dag. Så tak mor, fordi du lærte mig om de vigtigste værdier i livet og om at tage sig af andre. Jeg elsker dig," slutter prinsesse Madeleine sin søde beretning.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar