Tomorrow's crowned heads

Tomorrow's crowned heads

søndag den 6. marts 2011

♔ Diamonds are a girls best friend... ♔



...sang Marilyn Monroe engang - og de tager sig da bestemt også ud på allersmukkeste vis, når de sidder på hovedet af Europas prinsesser, i form af meget, meget smukke og forskellige diademer.

Kronprinsesse Maxima





Kronprinsesse Mette-Marit




Kronprinsesse Mary har arvet dronning Ingrids smukke rubinsæt, og bar hele sættet i Det Kongelige Teater, dagen før sit og kronprins Frederiks bryllup i maj 2004. Siden har hun ved flere lejligheder, båret diademet sammen med andre smykker.





Prinsesse Marie har indtil videre kun brugt det samme diadem - måske har hun ikke fået andre? Til gengæld klæder det hende, uanset hvordan håret sidder derunder.



Kronprinsesse Victoria





Kronprinsesse Marie-Chantal



Prinsesse Madeleine



Prinsesse Alexandra (once upon a time..)

4 kommentarer:

  1. Halløj.
    Tak for et par skønne billeder!
    Dog vil jeg lige pointere at det 5. billede du har af Mary med Grevinde Alexandras dråbediadem ikke er ægte. Det er 'photoshopped'.
    Kronprinsesse Mary har aldrig båret diademet og til lejligheden - Gallataffel på Fredensborg Slot i anledning af statsbesøg fra Grækenland - bar Kronprinsessen sit bryllupsdiadem.
    Og ligeledes er det 5. billede af Kronprinsesse Victoria også 'photoshopped' da dette diadem ikke eksisterer i det svenske kongehus.
    Hvis du vil vide mere om diademerne i de forskellige kongehuse kan du se denne blog: http://madhattery.royalroundup.com/

    SvarSlet
  2. Halløjsa,

    Tak for oplysningerne - jeg vil så fjerne de billeder der er photoshopped, for det er jo "snyd" :)
    Du har styr på sagerne, kan jeg høre - spændende, og tak for det.

    SvarSlet
  3. Hej igen.
    Det var så lidt. Jeg har lige fundet et billede af Kronprinsesse Mary og det rigtige billede, hvis det har din interesse:
    http://www.billedbladet.dk/Kongelige/ArticleFolder/2009/5/Kongeligt%20genbrug%20under%20statsbesoeg.aspx

    Jeg håber ikke du blev fornærmet over min kommentar - det var i hvert fald ikke min hensigt, og jeg skal jo ikke bestemme hvilke billeder du har på din blog. Det var blot for at informere. :)

    SvarSlet
  4. Hej igen,

    Nej overhovedet ikke - altså, jeg blev ikke fornærmet. Jeg synes det er fint at du lige kunne gøre mig opmærksom på, at de to billeder var fake. Så er der jo ingen grund til at vise dem, for meningen med indlægget er jo at vise, nogle af de mange smukke diademer...og helst de rigtige da :) Så tak for info - og fordi du kigger med :)

    SvarSlet