Tomorrow's crowned heads

Tomorrow's crowned heads

mandag den 2. august 2010

♔ Joachim & Marie ♔

Prins Joachim er et meget privat menneske, der helst ikke udtaler sig om sit privatliv til pressen - men da han havde mødt sin Marie Cavallier, var han så åbentlyst forelsket, at han slet ikke gjorde nogen forsøg på at undgå at udtale sig... - "Jeg er meget glad. Hvis jeg udstråler glæde, er det, fordi jeg er det. Jeg klager ikke", sagde prins Joachim til BT i 2006, da det var kommet frem at han og Marie var kærester.




Prins Joachim har gjort alt for at prinsesse Marie fra første dag skulle føle sig godt tilpas i Danmark. Men også kronprinsesse Mary har hjulpet med omstillingen fra det anonyme liv i Genevé, til at blive en blive en del af den kongelige familie.
- "Ja. Jeg var nervøs. Ved at sige ja til ham, til et andet liv, et nyt land, og ved at påtage mig ansvaret for at skulle repræsentere en betydningsfuld kongelig familie, som alle beundrer. Ja, jeg var bange for ikke at kunne leve op til min mands og andre menneskers forventninger", fortæller prinsesse Marie i et stort interview med ugebladet Femina i foråret 2010.
"Men jeg har lært noget vigtigt af min svigerinde, Kronprinsesse Mary: ”Don’t worry, things will come into place”. Og det gør de jo. Det hele falder på plads. Lidt efter lidt. Så får man mod på at tage et nyt skridt. Da jeg kom hertil for snart to år siden, havde jeg aldrig troet, jeg ville kunne lære at tale dansk (…) Man må simpelthen tro på sig selv. Selv om kronprinsesse Mary har travlt, har hun altid været en støtte for mig, når jeg havde brug for det. Hun har jo selv været gennem det samme, så hun forstår mig".

I interviewet med Femina fortæller Marie, at Joachim er ”vældig stædig”, og at de kan diskutere ”i timevis”. Det var også hans stædighed der i sin tid gav pote, da han insisterede på at de skulle være et par. - "Ja, han er ikke en mand, der giver op. Lige sådan en mand, jeg ville have."
Prinsesse Marie fremhæver også Joachims venlighed og tålmodighed som noget af det, der tiltaler hende. - "Jeg var jo ret længe om at beslutte om jeg ville flytte til Danmark, og han var bare så tålmodig. Hans gode manerer, han er en gentleman. Han tænker hele tiden på, hvordan han kan gøre mig glad. Og så er han vældig stædig … vi kan diskutere i timevis" (latter).










Ingen kommentarer:

Send en kommentar